4 minuten

Aline en Twiggy maken kennis met Edinburgh

Schotse kilts, zware accenten, historische kastelen en gezellige pubs; we hebben het over Edinburgh! Een toffe groepsbestemming op maar 1,5 uur vliegen vanaf Amsterdam. Collega’s Aline en Twiggy reisden pasgeleden af naar deze stad om uit te zoeken waarom dit zo’n geschikte bestemming voor een groepsreis is en zijn teruggekomen boordevol tips, leuke plekjes en groepsactiviteiten. Je leest het hier!

Dag 1 – Een drukke dag!

Na een korte vlucht met Easyjet vanaf Amsterdam, stonden we binnen 1 uur en 15 minuten op de luchthaven van Edinburgh. Doordat er een klein tijdverschil is van een uur met Nederland, verlies je niks op de heenweg! De reis was nogal een ervaring, we zaten namelijk in een vliegtuig vol fanatieke Feyenoord supporters die naar Glasgow gingen. Het was een vlucht vol testosteron zullen we maar zeggen 😉.

Eenmaal aangekomen stond onze ‘driver’ Gordon al klaar, hij gaat ons de komende dagen rondrijden. Onze eerste bestemming voor Edinburgh was de evenementenlocatie Mansfield Traquair om kennis te maken met onze partner van Cashell Travel, genaamd Jason. Uiteraard geeft hij ons op de locatie eerst een rondleiding voordat we ’s middags allerlei restaurants en locaties voor activiteiten langs gaan. Eén van deze locaties voor een toffe activiteit is The Scotch Malt Whisky Society, een whisky club met bijna 40.000 leden. Hier kom je alles te weten over whisky!

’s Avonds dineren we bij Ghillie Dhu, waar de doedelzakspeler al op ons stond te wachten en wij onze eerste ‘Haggis’ ervaring hadden. Haggis is een typisch Schots vleesgerecht, heerlijk! Om de dag af in stijl af te sluitenpakten we een Schotse dubbeldekker weer terug naar ons hotel voor de eerste nacht. Wat een geslaagde, eerste dag!

Studiereis in Edinburgh

Dag 2 – In Schotse sferen

Na een full Scotisch Breakfast met bacon, gezouten champignons en een gebakken ei konden wij weer op pad! We starten de dag met een letterlijk hoogtepunt van Edinburgh, namelijk Edinburgh Castle bovenop een eeuwenoude vulkaan. We hadden veel geluk! We hadden namelijk enorm goed weer voor Schotse begrippen met veel zon de hele dag. Naast verschillende locaties binnen Edinburgh Castle waar groepen kunnen dineren, feesten of presenteren, hebben we hier ook de Kroonjuwelen van de Koninklijke familie gezien.

groepsreis Edinburgh

We vervolgen onze route door Victoria Street, de meest gefotografeerde straat van de stad en wij snappen heel goed waarom! Het is een erg fotogenieke straat met leuke, gekleurde huisjes. De rest van de middag stond in het teken van hotelbezoeken en uiteraard weer genoeg eten en drinken. Uiteraard vinden wij het belangrijk dat de hotels en restaurants ook zeer geschikt zijn voor grotere groepen met eventueel aparte zalen. Met een geweldig uitzicht op Edinburgh Castle hadden we een bierproeverij bij Cold Town House en vervolgens een lunch bij Bertie’s die beroemd is om hun Fish en Chips. Aan het einde van de middag bezochten we Mary King’s Close, een toeristische attractie die volgens velen niet mag missen. Om het mysterie groot te houden, mag je hier dan ook geen foto’s maken.

’s Avonds kregen we nog een rondleiding in het nieuwste 5-sterren hotel van de stad, genaamd het Virgin Hotel. In dit fancy hotel kregen we niet alleen een rondleiding, maar dronken wij ook onze eerste Schotse Whisky en werden we getrakteerd op een luxe diner. Een afzakkertje in een lokale pub kon natuurlijk niet uitblijven, waar we enthousiast meededen aan een pubquiz en genoten van wat live muziek.

Dag 3 – Alweer de laatste dag

Na twee volle dagen is het tijd om even een keer uit te slapen. Na weer een heerlijk ontbijt in het hotel, worden we weer opgehaald door Gordon voor een detour door de stad. We rijden langs Arthurs Seat en Palace of Holyroodhouse waarbij hij van alles over de stad vertelt, onwijs gezellig! Samen met Jason brengen we nog een bezoek aan het National Museum of Scotland, wat niet alleen een onwijs gaaf museum is, maar waar je ook hele toffe evenementen kunt organiseren. Een perfecte locatie dus als je met je personeel nog een leuk evenement in petto hebt!

Dan is het alweer tijd om Edinburgh te verlaten en naar de haven te rijden. We bezoeken hier nog een te openen whisky Distillery en krijgen nog een kijkje achter de schermen waarna we onze reis afsluiten op de ‘Royal Yacht Britannia’, het schip van Queen Elisabeth. Hier wanen we ons als echt Royals terwijl we overal mogen komen waar normaal de ‘koordjes’ gesloten blijven.

Edinburgh studiereis

Edinburgh – Uniek in zijn soort

Wat een onwijs gave stad is Edinburgh! Mystiek, maar tegelijkertijd ook mysterieus. Je proeft dat hier veel verleden zit, zowel mooie verhalen als lugubere. Helaas hadden wij niet genoeg tijd om een uitstapje te maken naar de hooglanden, maar wij zijn ervan overtuigd dat dit jullie reis echt compleet zal maken. Al met al een ontzettend geslaagde studiereis en we zijn weer een hoop te weten gekomen over Edinburgh, met alle leuke plekken!

Eens samen sparren over alle mogelijkheden voor een groepsreis naar Edinburgh? Neem contact met ons op! Aline en Twiggy gaan graag met je in gesprek om over hun ervaring met Edinburgh te vertellen. Vraag hier je reisvoorstel aan en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!