4 minuten

Een betoverende winterweek in New York – Giulia neemt je mee

Naast dat onze collega’s van Pelikaan Groepsreizen geregeld in het buitenland te vinden zijn voor een studiereis of als reisbegeleiding, zijn ze ook tijdens persoonlijke reizen altijd nieuwsgierig en op zoek naar de leukste plekken en activiteiten voor een groepsreis. Dit allemaal om onze klanten te blijven inspireren met de leukste bestemmingen voor een personeelsreis of bedrijfsuitje. Collega Giulia bezocht de wereldstad New York en vertelt je graag meer over deze wereld bestemming!

Dag 1 | De eerste indruk

Na een lange reis komen we aan in New York, waarna we na het afgeven van onze koffers gelijk de tijd nemen om de stad alvast te verkennen tijdens een kleine wandeling. New York is de grootste stad van de Verenigde Staten van Amerika en met zijn drukte en hoge gebouwen brengt het veel impressies met zich mee. Je komt werkelijk waar ogen te kort en na veel eerste indrukken, gaan we niet al te laat terug naar ons hotel. Morgen weer een dag!

new york

Dag 2 | Te voet op verkenning

De eerste volledige dag staat in het teken van de stad ontdekken. Zo zijn we de ochtend al gestart met een lange ochtendwandeling. Daarnaast mag een typisch Amerikaans ontbijtje natuurlijk niet ontbreken. De ligging van ons hotel is ideaal, in nog geen 10 minuten te voet staan we namelijk op Times Square! Verder nemen we nog een kijkje in de buurt van de Rockefeller, de plek waar de bekende kerstboom staat die je wellicht wel kent van tv.

In de middag maken we een toffe, georganiseerde walking tour met een aantal culinaire stops. We beginnen de walking tour in Soho, het blijkt dat hier de beste cheesecake van New York te vinden is. Zo houden we onze eerste culinaire stop bij “Eileen’s Special Cheesecake”, hier vind je allerlei smaken cheesecake, echt ontzettend lekker! Daarna wandelen we door naar de wijk Little Italy, één van de top foodie wijken van New York. We sluiten de tour af in de wijk China Town waar ze de beste dumplings hebben van de stad. Al met al een toffe groepsactiviteit om zowel New York, als de beste culinaire plekken van de stad te verkennen.

Dag 3 | Ontdekkingen op het water

De dag starten we met een wandeling en bezoek aan het Intrepid Museum, dit is een museum gehuisvest op een vliegdekschip, de USS Intrepid. Het schip is getransformeerd tot een Amerikaans militair en maritiem historisch museum waar we als bezoeker onder andere de eerste spaceshuttle, het snelste vliegtuig en een onderzeeër uit de Koude Oorlog kunnen bewonderen. Na dit bezoek zijn we de stad gaan verkennen vanuit een andere hoek, Zo zijn we met een sightseeing boot het water op gegaan langs allerlei hoogtepunten van New York, zoals de Brooklyn Bridge en de Statue of Liberty. Een super leuke activiteit om met een groep te doen!

Brooklyn bridge

Dag 4 | 2023 feestelijk afsluiten in New York

Onze vierde dag was eveneens oudjaarsdag. We beginnen de dag met een bezoek aan de ‘Botanical Garden’ van Bronx waar een Holiday Trainshow tentoongesteld staat. In deze botanische tuin staan allerlei delen van New York in miniatuur, waar treintjes doorheen reden.

Na dit bezoek zijn we bij een Amerikaans gezin op bezoek geweest. Een oud huisgenootje van ons zit nu ongeveer anderhalf jaar in New York als au pair en haar gast gezin heeft ons uitgenodigd om daar Nederlands oud en nieuw te vieren. Bij een Nederlands oud en nieuw mag één ding natuurlijk niet missen! Oliebollen! Zo hebben wij dan ook oliebollen en appelbeignets meegenomen uit Nederland om in New York te bakken. Na Nederlands oud-en-nieuw gevierd te hebben hadden we nog 6 uur voordat het Amerikaans oud-en-nieuw zou beginnen. Deze avond brengen we door bij een rooftop feest waar we 2023 afsluiten en 2024 op een feestelijke manier inluiden.

Dag 5 | Begin van 2024

Dag 5 alweer! Deze ochtend zijn we rustig begonnen met de dag, waar we aan het eind van de ochtend een typisch Amerikaans diner bezochten voor een eerste brunch van het jaar. Vervolgens was het tijd om nog meer van de stad te ontdekken. Zo wandelen we naar Grand Central om het station te bewonderen en daarna doorgelopen naar het  ‘American Museum of Natural History’, en jazeker! Dit is inderdaad het museum waar de film “A night at the Museum” zich heeft afgespeeld.

Dag 6 | New York ontdekken vanaf grote hoogte

Vandaag staat er een hoop op de planning! We starten de dag met een bezoek aan de Empire State Building, een 381 meter hoge wolkenkrabber met maar liefst 102 verdiepingen. Hier hebben we de stad op grote hoogte mogen bewonderen. En wow, wat is dit gaaf zeg! Zeker een must do als je in New York bent!

Nadat we met beide voeten weer op de grond stonden zijn we doorgegaan naar de Brooklyn Bridge, de bekende hangbrug die Brooklyn en Lower Manhattan met elkaar verbindt. Dit is natuurlijk een van dé highlights van de stad die je gewoon niet kan missen. Tenslotte hebben we een bezoek gebracht aan het indrukwekkende 9/11 Museum & Memorial. Hier kom je meer te weten over de terroristische aanslagen die op 11 september 2001 plaats hebben gevonden bij de Twin Towers van het World Trade Center. We weten natuurlijk allemaal wel wat er die dag gebeurd is, maar het is erg indrukwekkend om onder andere de opnames van die dag te horen.

New York Giulia

Dag 7 | Broadway baby!

Wat mist er nu nog om ons bezoek aan New York compleet te kunnen maken? Een wandeling door Central Park en een Broadway voorstelling! Dat is dan ook wat we op onze allerlaatste dag in New York hebben gedaan. Het weer was geweldig, net zoals de hele week, met nauwelijks regen en bijna alleen maar zon; perfect voor een wandeling door Central Park. We hebben genoten van de natuur en het heerlijke zonnetje. Daarnaast hebben we nog een beetje geshopt in de buurt van Times Square en hebben we de avond afgesloten met een geweldige Broadway Musical: “Moulin Rouge”. Hoe tof zou het zijn als je met al je collega’s van een echte Broadway Show kan genieten om jullie reis af te sluiten. Hier zal nog lang over worden nagepraat.

Moulin Rouge

Terugblikken op een onvergetelijke week

Met koffers gevuld met herinneringen beginnen we weer aan onze terugreis naar Nederland. Wat een toffe reis was dit! Het was niet alleen leuk om ons oud-huisgenootje weer te zien, maar ook geweldig om de bijzondere wereldstad te leren kennen.

Lijkt het jou ook leuk om samen met jouw personeel New York of een andere incentive bestemming te ontdekken? Ik ga graag met je in gesprek om alle mogelijkheden met je door te spreken. Vraag geheel vrijblijvend een reisvoorstel op maat aan!