3 minuten

Op VIP-reis een weekend Europa-Park met Pelikaan Groepsreizen

Begin november was het zover: de VIP-reis naar Europa-Park in Duitsland volledig georganiseerd door Pelikaan Groepsreizen. Op uitnodiging konden klanten van Pelikaan Groepsreizen zich inschrijven voor een weekend Europa-park om het park te leren kennen. Collega’s Ruud, Eelco, Nadeche en Frans waren met deze fantastische groepsreis mee om alles in goede banen te leiden en wij kunnen alvast verklappen dat Europa-Park er een aantal fans bij heeft gekregen. Ruud vertelt je er graag meer over!

Beste pretpark van de wereld

Inmiddels is Europa-Park maar liefst 7x uitgeroepen tot beste pretpark van de wereld en dat snappen wij heel goed. Met 16 Europese en 3 fantasiegebieden kijk je je ogen uit! Van een Scandinavisch havenstadje tot een liefelijk Grieks dorpje, er zijn zoveel landen te bezoeken in één weekend!

weekend Europa-Park

Vrijdag | Op naar Europa-park

Op vrijdag vertrokken Frans en ik in alle vroegte met de bus richting Europa-Park vanaf de opstapplaats met alle deelnemers van de VIP-reis. De ontbijtpakketjes werden uitgedeeld, hier en daar deed iedereen weer even zijn ogen dicht. Zonder enige vertraging kwamen we net voor de middag aan in Speyer waar de deelnemers even de vrije tijd kreeg om het stadje te ontdekken en te lunchen. Het weer zat lekker mee en zelfs het zonnetje kwam tevoorschijn. Verder hadden Frans en ik een busquiz voorbereid en werden de winnaars getrakteerd op iets lekkers.

Eelco en Nadeche waren al een dagje eerder richting Duitsland om het pretpark en het hotel alvast te verkennen en ervoor te zorgen dat alles tot in de puntjes is geregeld. En dat was ook zo toen we aan het einde van de middag aan kwamen voor ons weekend Europa-Park! Na een korte introductie was het tijd voor de groep om het waterpark Rulantica te ontdekken dat tot 22:00 open was, ideaal na zo’n busreis. Het waterpark heeft een ongekend hoog niveau en een zeer groot aanbod voor alle leeftijden. Van snelle glijbanen tot prachtige gethematiseerde speelplaatsen voor kinderen. Aan het einde van de avond keerden iedereen moe maar voldaan naar één van de mooiste hotels van Europa-Park, genaamd Colosseo dat volledig in de stijl van historisch Rome is.

Lees ook: Ruud en Ilja op bezoek in Europa-Park

Zaterdag | Een reis door Europa

De groep begon de dag met een goed ontbijt in het hotel gevolgd door een presentatie over het park van Henk Groenen. Vervolgens kon iedereen op eigen gelegenheid zijn verwachtingen laten overtreffen in het park én dat werd zeker gedaan! Spectaculaire achtbanen met lancering, grote waterattracties en diverse dark rides voor alle leeftijden. Mijn persoonlijke favoriete attractie is zonder twijfel Voletarium, echt een must do voor iedereen die je 100% gaat verrassen! Het weer was ons goed gezind met enkel een paar druppels regen over de gehele dag. Zelf gingen we met ons team lunchen bij het looping restaurant, een erg uniek en leuk concept waar je eten via een achtbaan bij je tafel komt.

Om 19:30 vertrokken we gezamenlijk richting Hotel Bell Rock voor het diner. Een overheerlijk buffet met gerechten uit alle hoeken van de wereld stond op ons te wachten. Ik durf ook wel te stellen dat dit één van de beste buffetten is geweest die ik ooit heb gegeten! Maar niet alleen in de hotels, maar ook in het pretpark is het eten van hoge kwaliteit en zijn de prijzen bovendien ook goed. De sfeer zat er onderling tijdens het diner goed in waarna we besloten dit nog even voort te zetten in de bar onder het genot van een frisje of een cocktail. Ver na middennacht lagen de laatste deelnemers op één oor. Wat een top dag!

Zondag | Weer tijd om te gaan

Op de zondagochtend hadden we nog een paar uur om het park in te gaan. Samen met enkele deelnemers zijn we nog in de grootste attracties geweest die we zelfs met de gehele groep bezetten! Net na de middag was het dan echt tijd om weer naar huis te gaan. Ook de terugreis ging voorspoedig waarbij we nog een korte stop maakten voor een driegangendiner. Hier namen we afscheid van Eelco en Nadeche. Rond 21:00 komen we weer aan bij onze afstapplaats in Eindhoven waar iedereen voldaan en enthousiast weer richting huis vertrok.

Lees ook: Pretpark reizen met een groep! Welke kies jij?

Ook een weekend Europa-Park?

Europa-Park is een geweldig pretpark voor jong en oud, dus of je nu een toffe groepsreis met je personeelsvereniging wilt organiseren of een jubileum wilt vieren. Tijdens een weekend Europa-Park raak je niet uitgekeken! Wil jij ook zo’n toffe reis maken en genieten van alle spannende attracties en het waterpark Rulantica? Vraag geheel gratis een reisvoorstel aan en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!