4 minuten

Vera als reisbegeleiding met HK Logistics mee op jubileumreis naar Praag

Een 50-jarig jubileum is er eentje die gevierd moet worden! En zo stapte afgelopen vrijdag het team van HK Logistics al vroeg in de ochtend in de bus naar het vliegveld. De bestemming was al weken het gespreksonderwerp van de dag en een grote verrassing. Ook Pelikaan collega Vera was dit weekend van de partij als reisbegeleiding om de organisatie van HK Logistics tijdens hun welverdiende weekend compleet te ontzorgen. Benieuwd hoe de jubileumreis naar Praag eruit zag voor de groep? Vera neemt je mee!

Vrijdag | De eerste indruk van Praag

Vrijdagochtend was het dan eindelijk zo ver; de langverwachte jubileumreis van HK Logistics naar Praag! Alle collega’s van HK Logistics verzamelden in alle vroegte bij de opstapplaats in Zelhem. Om 6:00 vertrekken we met z’n allen per bus naar Düsseldorf Airport en wordt de bestemming eindelijk bekend gemaakt. Ook ik stel mezelf voor aan de groep, ik werd namelijk al wekenlang de mystery guest genoemd! Eenmaal op het vliegveld was de vlucht helaas vertraagd en na ruim 1,5 uur extra wachttijd konden we eindelijk vertrekken, maar dat mocht de pret niet drukken!

Na een korte vlucht staat onze transfer op ons te wachten en rijden we naar het centrum van Praag. We plaatsen onze koffers in het depot bij het hotel en wandelen direct door naar het restaurant om te lunchen. Inmiddels heeft iedereen aardig trek gekregen en worden we verrast met een Tsjechisch stoofgerecht, genaamd goulash. Hier ontmoeten we David en Diana die de ‘Treasure Hunt’ uitleggen, dit is een tof stadsspel om Praag beter te leren kennen. Terwijl de groepen bezig zijn met de Treasure Hunt, heb ik mooi de tijd om alles bij het hotel te regelen en alvast naar de dinercruise te wandelen die in de avond staat gepland. Hoe goed we alles ook vooraf regelen, een extra check kan nooit kwaad! Na de Treasure Hunt verzamelt iedereen zich weer in het hotel voor de prijsuitreiking en heeft de groep eventjes de tijd om zich op te frissen op de kamer.

Om 19:00 verzamelen de meeste mensen van de groep zich weer in de lobby om gezamenlijk naar de dinercruise te wandelen, enkelen pakken een taxi om de kilometers in de benen te besparen. Doordat ik ’s middags al bij de dinercruise ben geweest, weet ik precies wat de snelste route is en waar de boot ligt zodat we zonder problemen erop kunnen. Terwijl we over de Moldau varen, geniet iedereen van een uitgebreid dinerbuffet met onder andere schnitzels, salades en desserts. Na de boottocht gaan enkelen nog even de stad in en wandelen de meeste deelnemers van de groep mee naar het hotel voor de eerste overnachting. Een geslaagde eerste dag!

jubileumreis in Praag

Zaterdag | Met een oldtimer door de stad

Na een uitgebreid ontbijtbuffet in het hotel stond iedereen weer fris en fruitig om 9:45 klaar in de lobby om deel te nemen aan de volgende groepsactiviteit. Maar liefst 11 gave old timers stonden klaar voor het hotel waarna iedereen kon instappen. Tijdens de old timer tour, reden we met z’n allen door de stad en kregen we ondertussen veel informatie over de mooie bezienswaardigheden van Praag. Een enorm leuke manier om de stad beter te leren kennen.

Na een uurtje komen we weer aan bij het hotel en heeft iedereen tot aan het avondprogramma vrije tijd. Zo bezocht de ene bijvoorbeeld de Praagse Burcht, terwijl de andere heerlijk op het terras genoten van een lokaal biertje op het Oude Stadsplein. Deze tijd kon ik mooi gebruiken om alvast een kijkje te nemen bij U Pavouka waar we die avond zouden genieten van een dinershow en een vijfgangendiner. Ook ’s avonds verzamelden we weer op tijd om met de hele groep naar het restaurant te lopen waar we genoten we van een Middeleeuwse show. Van doedelzakken en buikdanseressen tot aan vuurspuwers, alles kwam voorbij. De sfeer zat er goed in!

jubileumreis naar Praag

Zondag | Alweer de laatste dag

Het weekend is voorbij gevlogen en de laatste dag is alweer aangebroken! In de ochtend heeft iedereen weer vrije tijd en doordat het ontbijt tot 11:00 is, kan iedereen eerst heerlijk uitslapen. Om 12:00 is iedereen uitgecheckt en worden de koffers weer in het depot geplaatst. Er staat namelijk nog één groepsactiviteit op ons te wachten, namelijk de bierbrouwerij U Fleku. Hier krijgen we een uitleg over de gebrouwen bieren en een rondleiding. Daarna nemen we plaats in het bijbehorende restaurant waar we genieten van een laatste driegangendiner. Dan is het écht tijd om weer richting het vliegveld te trekken voor onze terugvlucht. Ook dit gaat voorspoedig waarna we ’s avonds weer terug zijn bij de afstapplaats in Zelhem.

Wat een enorm toffe jubileumreis was dit in het prachtige Praag. Ik wil de groep enorm bedanken voor de gezelligheid en wie weet tot een volgende keer!

jubileumreis Praag

Ook compleet ontzorgd worden tijdens jullie groepsreis?

Dat kan! Wij staan ook ter plaatse voor jullie klaar. Zo zorgen wij voor een goed verloop van de reis. Denk bijvoorbeeld aan het onderhouden van contacten met onze leveranciers (onder andere het verblijf, restaurants, excursies etc.), ondersteunen we bij calamiteiten en zijn wij het aanspreekpunt voor alle deelnemers. Op deze manier geniet jij ook met volle teugen van jullie groepsreis!

Vraag geheel vrijblijvend een reisvoorstel op maat aan en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!