3 minuten

Ruud ontdekt Salzburg als reisbegeleiding

Onze collega Ruud krijgt er geen genoeg van om mee te gaan als reisbegeleiding. Afgelopen weekend stond Salzburg op de planning. Ruud vertelt je graag over zijn reis naar deze toffe stad in Oostenrijk en alle groepsactiviteiten die de groep heeft gedaan.

Vrijdag | Vroeg uit de veren

Vrijdag 16 juni was het eindelijk zover! De wekker stond om 01:15 om richting Veghel te gaan en daar de groep op te halen. Gezamenlijk vertrokken we richting Düsseldorf Airport voor onze vlucht. Uiteraard check ik eerst of iedereen aanwezig is en deel ik de ontbijtpakketjes uit. Na het inchecken op de luchthaven hadden we even de tijd om te relaxen. Zodra we kunnen boarden stap ik als laatste het vliegtuig in waarbij ik nog een laatste check doe. Op naar Salzburg!

Bij aankomst in Salzburg staat onze chauffeur al te wachten en vertrekken we met de groep naar KTM voor een bedrijfsbezoek. Daarna had de groep een eigen programma waarbij ik samen met de chauffeur tussen diverse locaties pendel om de verdeelde groepen op de juiste tijd en de juiste locatie te brengen.

Dan is het eindelijk tijd om naar het hotel te gaan, zodat iedereen zich kan opfrissen voor het diner. Doordat het restaurant vlakbij het hotel gelegen is, maken we een gezamenlijke wandeling door de stad naar het restaurant en krijgen een heerlijk driegangendiner voorgeschoteld. Na onder andere een heerlijke schnitzel te hebben gegeten, is het tijd om terug te keren naar het hotel voor een welverdiende nachtrust.

salzburg personeelsreis
Zaterdag | De omgeving ontdekken

Ontbijten met een view! We ontbijten namelijk op de 14e verdieping en worden verrast met een prachtig panorama uitzicht over de stad en de bergen. Een goed begin van de dag! Vervolgens maakt de groep zich klaar voor een waanzinnige activiteit; een bezoek aan Eisriesenwelt! Eisriesenwelt is de grootste ijsgrot van de wereld. Na een pittige wandeling omhoog, met prachtige uitzichten, komen we eindelijk aan bij de ijsgrot. We vervolgen onze reis door de grot waar we nog eens 1400 treden (700 omhoog en 700 naar beneden) beklimmen. Ondertussen vertelt onze gids over de grot en zien we onderweg unieke ijsformaties, enorm bijzonder en echt een unieke groepsactiviteit!

Na deze toffe activiteit is het tijd voor een goede lunch. Dit doen we in het dorpje onderaan de berg met een klassieke Salzburger Schnitzel, heerlijk! Met een gevulde maag vervolgen we onze weg door het merengebied naar de tandradbaan op de Schafberg. Hier hebben we prachtige uitzichten over de meren in gezelschap van enkele grazende koeien en koebellen. We hebben mega geluk dat het weer meezit en dit maakt de uitzichten echt schitterend.

Hierna is het weer tijd om terug naar het hotel te gaan om ons klaar te maken voor het diner. Intussen heb ik een leuke wandeling gemaakt richting het restaurant waar we het huis en geboortehuis van Mozart passeren en lopen we nog door een sfeervolle paleistuin. In het restaurant staat weer een heerlijk driegangendiner voor onze neus. Vervolgens is het tijd om de stad in te gaan en maken we een stop in een Irish pub om uiteindelijk in een karaoke bar te eindigen.

reisbegeleiding naar salzburg

Zondag | Alweer de laatste dag

De laatste dag is alweer aangebroken! Na weer een heerlijk ontbijt checken we uit en vertrekken we richting Redbull Hangar-7, vlakbij het vliegveld. In dit museum staan allerlei spectaculaire voertuigen zoals formule 1-auto’s, helikopters en vliegtuigen die door Redbull gebruikt zijn. Daarna lunchen we bij de Stiegl brouwerij, een sfeervolle plek met een jodelband op het binnenplein. Een deelnemer van de groep was bijna jarig en werd verrast met een leuke serenade van de jodelband! Dan is het écht tijd om naar de luchthaven te gaan voor een vlucht terug naar Amsterdam. Ook hier staat weer de bus op ons te wachten om de groep terug te brengen naar Veghel. Een geslaagde groepsreis in Salzburg!

groepsreis Salzburg

Op groepsreis naar het prachtige Salzburg?

Ben je na het zien van dit reisverhaal enthousiast geworden om Salzburg of een andere toffe bestemming te bezoeken? Bij Pelikaan Groepsreizen maken we geheel vrijblijvend een reisvoorstel vol leuke groepsactiviteiten en volledig naar jouw wensen. Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Vraag een reisvoorstel op maat aan en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!