5 minuten

Ruud op reisbegeleiding naar Kopenhagen

Het was weer tijd voor een nieuwe reis als reisbegeleiding voor onze collega Ruud. Deze keer stond de bestemming Kopenhagen op de planning in april samen met PV De Gemeente Middelburg. Ruud vertelt je graag meer over deze reis en de toffe groepsactiviteiten die de groep heeft gedaan om de stad te ontdekken!

Maandag | Onderweg naar Kopenhagen

Op maandag 24 april zijn we vroeg in de ochtend om 5 uur vertrokken met de touringcar op weg naar Kopenhagen. Inderdaad, met de touringcar! Gelukkig had ik een voorovernachting in Middelburg geboekt waardoor ik nog maar vijf minuten van de vertreklocatie af zat. Nadat ik de deelnemers geteld had en we compleet waren gingen we op pad. Onderweg konden we een mooie stop maken in Bremen voor een lunch. Dit was niet gepland, maar doordat we tijd over hadden konden we hier ruimte voor maken. Een aangename verrassing voor de groep.

Vervolgens maakten we de oversteek met de boot vanuit Duitsland naar Denemarken. Rond 20:15 kwamen we aan in Kopenhagen en kon ik de groep inchecken in het hotel. Uiteraard heb ik zelf even in de lobby gewacht om de kijken of er deelnemers terugkwamen vanuit hun kamer. Gelukkig was alles in orde en kon ik nog zelf even ontspannen op de hotelkamer na deze reisdag. Vlak voor het slapen controleer ik nog even de papieren voor het programma van dinsdag zodat alles op rolletjes loopt morgen.

Dinsdag | De eerste dag

Na het ontbijt vertrokken we met z’n allen naar het stadscentrum van Kopenhagen. Hier stonden twee gidsen op ons te wachten om ons mee te nemen voor een rondleiding door de stad. Hier kwamen diverse interessante feitjes voorbij! Wisten jullie namelijk dat je in Denemarken 1 jaar ouderschapsverlof hebt en de pensioenleeftijd 69 is?

Na de lunch vertrokken we richting Frederiksborg Castle. Mocht je tijd over hebben in Kopenhagen is dit kasteel zeker de moeite waard om te bezoeken. Je kunt het een klein beetje vergelijken met Versailles in Parijs met onder andere prachtige tuinen om te wandelen. Aan het einde van de dag keerden we terug naar het hotel waar we genoten van een driegangendiner.

Woensdag | Varen en een foodtour

De woensdag is aangebroken en in de ochtend vertrokken we weer richting de stad voor een boottocht. Echter maakten we onderweg een tussenstop om de kleine zeemeermin te bewonderen. Klein is hier niet enkel figuurlijk en na wat toeristische foto’s genomen te hebben vervolgden we onze weg naar Nyhavn. De tickets voor de boottocht regelde ik op locatie en om 12 uur kon de groep aan boord. Een boottocht is zeker een aanrader in Kopenhagen! Op deze manier kom je op diverse plaatsen die je anders niet zou bezoeken.

Aansluitend stonden er drie gidsen op ons te wachten voor een heerlijke foodtour. Tijdens de boottocht heb ik alvast één van de gidsen gebeld om te vragen of alles in orde was. Hierdoor was ik zelf goed op de hoogte van het vervolg. De foodtour begon met een heerlijke Deense hotdog en enkele lekkernijen verder eindigden we in de foodhall van Kopenhagen voor het typische Smørrebrød. Heerlijk!

Donderdag | Dagje pretpark

Donderdag was voor de groep een dag met veel vrije tijd. Ik had op woensdag al tickets uitgedeeld voor Tivoli, dit is een klein pretpark midden in het centrum van Kopenhagen. De deelnemers konden het pretpark vrij bezoeken gedurende de dag. Tivoli is heel sfeervol met vele terrasjes en gezellige hoekjes voor een hapje en een drankje. Daarnaast ontbreken ook de nodige (spectaculaire) attracties in Tivoli niet. Als je het mij vraagt een ‘must visit’ in Kopenhagen!

Vrijdag | Het zit er weer op

Op vrijdag stond de lange terugreis weer op het programma. Ditmaal ging ook alles voorspoedig en maakten we een tussenstop in Lübeck voor een heerlijke lunch. Lübeck is een klein Duits plaatsje wat overigens zeker de moeite waard is om te bezoeken. Na een Schnitzelbuffet op de Nederlands/Duitse grens kwamen we moe en voldaan terug in Middelburg. Tijdens de reis hebben we de plannen voor het volgende jaar ook weer besproken en staat het prachtige IJsland op het programma. Hopelijk kan ik jullie tegen die tijd ook weer meer hierover vertellen.

Op groepsreis naar Kopenhagen?

Bij Pelikaan Groepsreizen ben je verzekerd van een gezellige groepsreis bomvol leuke activiteiten. Is deze reis naar Kopenhagen na het zien van dit reisverhaal ook wat voor jullie? Vraag geheel vrijblijvend een reisvoorstel op maat aan! Wie weet vertrekken jullie binnenkort (met onze collega Ruud) naar Kopenhagen!