Reisinformatie

Jullie gaan op reis. Bereid dit dan goed voor! Wij raden aan dit goed door te lezen. Bij eventuele vragen kunt u altijd contact met ons opnemen via telefoonnummer 088 -735 45 50.

Corona-maatregelen

U bent zelf verantwoordelijk voor het op orde hebben van een eventueel benodigde PCR-test, een vaccinatiebewijs of een online-inreismelding voor de reis naar jullie bestemming en ook voor het naleven van de ter plaatse geldende corona-maatregelen. Op de website www.wijsopreis.nl en www.nederlandwereldwijd.nl worden de recente aanpassingen dagelijks bijgewerkt en kunnen jullie de geldende maatregelen terugvinden.

Reisdocumenten

Uw reisgenoten zijn altijd zelf verantwoordelijk voor het hebben van een geldig reisdocument (paspoort of identiteitskaart). Wij raden u aan hen vooraf te vragen deze op datum te controleren. Voor sommige bestemmingen is een identiteitskaart niet voldoende en is een paspoort noodzakelijk. Dit dient hetzelfde document te zijn als eerder per kopie bij Pelikaan Groepsreizen is aangeleverd. Verzeker u ervan dat uw reisgenoten het reisdocument meenemen op reis. Indien u een visum nodig heeft om het land te betreden, bent u zelf verantwoordelijk dat u hiervan in het bezit bent. Voor actuele informatie over de benodigde reisdocumenten verwijzen wij u naar de site van de visumdienst

Verzekeringen

Zorg dat u voor vertrek een goede reis- en annuleringsverzekering afsluit en voldoende verzekerd bent voor medische behandelingen, repatriëring en verlies van bagage en geld. Bewaar alle onkostenbonnen en facturen. Doe bij verlies of diefstal altijd aangifte bij de politie en vraag om een ondertekende verklaring voor uw verzekeringsmaatschappij.

Noodsituatie? Neem contact op met de alarmcentrale van Allianz Global Assistance via 020-5929292.

Naast de individuele reisverzekering kunt u een reisverzekering afsluiten welke voor het totale reisgezelschap telt. Wanneer u dit wenst kunnen wij u hierin adviseren en/of een reisverzekering voor u afsluiten.

Medicijnen

Indien u medicijnen gebruikt, dan raden wij u aan om het recept van uw medicijnen en indien nodig een medisch paspoort op reis mee te nemen.

Klachten

Wij gaan ervan uit dat uw reis volledig naar wens verloopt, maar mocht dit ondanks de goede zorgen niet het geval zijn, dan bent u verplicht dit direct aan uw chauffeur of aan ons te melden. Zo kunnen we namelijk ons uiterste best doen om het op te lossen waar mogelijk. Een klacht dient altijd schriftelijk te worden ingediend binnen uiterlijk één maand na terugkomst van de reis.