3 minuten

Blaak & Partners 3 dagen in Milaan

Eindelijk was het zo ver! Op 5 mei vertrok het team van Blaak & Partners naar Schiphol voor een gezellige personeelsreis naar het Italiaanse Milaan. Ze vertellen graag over wat ze allemaal hebben gedaan, het programma en de ervaring met Pelikaan Groepsreizen.

Dag 1: Op naar Milaan!

Bij aankomst in het prachtige Milaan werden we opgehaald door de transfer en was het tijd om naar ons hotel te gaan. Daarna konden we direct aanschuiven bij het restaurant om te genieten van het heerlijke Italiaanse eten door middel van een driegangenlunch vergezeld met een heerlijk glas Pinot Gricio. De zon deed goed zijn best in Milaan, we hadden dan ook prachtig weer! We mochten genieten van zo’n 28 tot 30 graden waarbij we zelfs in de avond nog met onze korte broek buiten konden zitten.

Na de heerlijke lunch was het tijd om de kilo’s er weer af te krijgen door middel van een leuke stadswandeling. Deze stadswandeling startte vanaf ons hotel waarbij we direct al een mooie bezienswaardigheid zagen, namelijk het treinstation. Gevolgd door de Pirellitoren, een imposante 127 meter hoge wolkenkrabber. Vervolgens liepen we via de wijken van Milaan naar de Galleria Vittorio Emanuele II. In dit oudste winkelcentrum van Milaan met een bijzonder glazen dak vind je uiteraard allerlei luxe modewinkels. Na het uitlopen van het winkelcentrum sta je direct op het Piazza del Duomo met de Duomo Kathedraal. Wat een blikvanger! Er valt zo veel te zien dat je ernaar kan blijven kijken!

We sloten uiteraard de dag af met een traditionele Italiaanse pizza en gingen moe en voldaan ons bed in.

Personeelsreis in Milaan

Dag 2: Verder de stad ontdekken

De tweede dag begon met een uitgebreid ontbijt in het hotel en daarna was het tijd om Milaan te verkennen op een Segway. Wat ontzettend leuk was dat!! We hebben enorm gelachen met elkaar en iedereen was heel behendig. Het grote voordeel aan de Segway ten opzichte van een stadwandeling is dat je veel meer kan zien in een korte tijd.

Na de Segway tour kregen we weer een heerlijke lunch en daarna zijn we door middel van een andere wandeling met een gids door verschillende wijken van Milaan gegaan. Elke wijk heeft zijn eigen unieke charme, van artistiek en historisch tot modern. De wijk Brera is zeker een bezoek waard als je van kunst houdt. Hou je meer van historie, bezoek dan het kasteel Castello Sforzesco en de Arco della Pace. Voor de meer moderne architectuur moet je naar de Porta Nuova. Vooral de Bosco Verticale is prachtig om te zien.

We sloten de dinsdag af in het bruisende Navigli. Bij Restaurante Officina 12 genoten we van een heerlijk driegangendiner met bijpassende wijnen. Vervolgens dronken we nog gezellig wat drankjes in de cocktailbar van het restaurant waarna we met een bus terug naar het hotel werden gebracht. De stemming zat er goed in na alle wijn en cocktails!

Groepsreis Milaan

Dag 3: Alweer de laatste dag

De laatste dag is alweer aangebroken en na een goed ontbijt gaan we nog één keer met z’n allen een hapje eten om ons fijne weekend in Milaan af te sluiten. Met een heerlijke lunch achter de kiezen is het alweer tijd om naar het vliegveld van Milaan te vertrekken voor onze vlucht naar Amsterdam. Al met al was het een weekend om te onthouden! Dankjewel Pelikaan groepsreizen voor de uitermate goede verzorging!

Personeelsreis Milaan

Op personeelsreis naar Milaan?

Ben je na het lezen enthousiast geworden om samen met het bedrijf naar het Italiaanse Milaan af te reizen? Vraag geheel vrijblijvend en gratis een reisvoorstel bij ons aan en wie weet ontdekken jullie binnenkort deze toffe stad!